Strona główna
Jakie są korzyści ze sklepu internetowego dla branży odzieżowej i obuwniczej?

Jakie są korzyści ze sklepu internetowego dla branży odzieżowej i obuwniczej?

05.05.2023

Jakie są korzyści ze sklepu internetowego dla branży odzieżowej i obuwniczej?

Sklepy e-commerce w branży modowej to dobry pomysł na biznes. Działasz w tej branży? Prowadzisz stacjonarny sklep z obuwiem lub odzieżą i chcesz zyskać nowych klientów w sieci? Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy poradnik, z którego poznasz korzyści z posiadania e-sklepu. Dowiedz się, jak go założyć i z czego powinien się składać. Zapoznaj się z naszym artykułem!

Zalety prowadzenia sklepu WWW

Jak wynika z raportu Gemius, aż 75% internautów dokonuje zakupów w polskich e-sklepach. Do głównych korzyści z własnego sklepu online oferującego odzież czy obuwie zalicza się fakt, że jako właściciel samodzielnie zdecydujesz o jego wyglądzie. Będziesz mieć także udział w wybraniu sposobów sprzedaży czy asortymentu i dostawy. Czy wiesz, że czynnikiem motywującym do robienia zakupów online jest w 75% dostępność całą dobę? Dzięki temu klienci mogą robić zakupy w Twoim e-sklepie niezależnie od dnia czy godzin pracy sklepu stacjonarnego. Poza tym ma on większy zasięg niż stacjonarny. Dodatkowo nakład finansowy jest mniejszy. Nie musisz inwestować w lokal czy magazyn. Poza tym możliwy jest remarketing.

Wszystko o sklepie internetowym – etapy

Czy wiesz, że, jak podaje Gemius w swoim raporcie, aż 79% internautów w Polsce kupuje online odzież, akcesoria i dodatki?

Przed założeniem sklepu internetowego wybierz platformę, a więc oprogramowanie e-sklepu. Mogą to być:

  • platformy abonamentowe,

  • platformy open source,

  • platformy dedykowane,

  • platformy licencyjne.

Kolejnym krokiem jest wzięcie pod uwagę designu i UX (User Experience) – dużą rolę odgrywa wygląd sklepu WWW. Metody płatności, logistyka, regulamin i prawne aspekty, jak również kwestie formalne to inne kwestie, nad którymi warto się zastanowić. Natomiast po założeniu sklepu internetowego kolejnymi etapami będą: pozycjonowanie SEO, aktywność w mediach społecznościowych czy zwiększenie ruchu w e-sklepie.

Z czego powinien się składać e-sklep z odzieżą lub obuwiem?

Chcesz poprawić lub zbudować wizerunek Twojej firmy w sieci? Załóż sklep internetowy! Przede wszystkim postaw na wizualną odsłonę Twojego e-sklepu, a więc szatę graficzną. W branży modowej duże znaczenie mają elementy graficzne takie jak:

  • banery,

  • logo,

  • profesjonalne zdjęcia odzieży lub obuwia.

Sklep WWW dobrze, aby cechował się przejrzystą stroną oraz łatwym wyszukiwaniem produktów. Oprócz podziału na kategorie dobrze, aby produkty były podzielone na dane cechy. Przykład? Torebka na ramię, kolor zielony.

Poza funkcjonalnością serwisu istotne jest komponowanie się strony WWW z produktami. Jeśli zależy Ci na nowoczesnym wyglądzie e-sklepu, postaw na minimalizm.

Kolejna kwestia to opisy i zdjęcia ubrań czy butów. Ich tworzenie zleć copywriterom. Dzięki nim będziesz mieć gwarancję, że opisy będą nie tylko unikalne, ale też dobrze tolerowane przez wyszukiwarkę Google. Copywriterzy stosują do tworzenia opisów słowa kluczowe. Wykorzystują język korzyści i pokazują wielokrotne zastosowanie jednego produktu. Poza tym ważne są zdjęcia – postaw na zaawansowaną technikę, jaką jest możliwość obracania produktem o 360 stopni. Prezentacja odzieży czy obuwia wzbudzą w Twoim kliencie zaufanie.

Dodatkowo zdecyduj się na podłączenie statystyk Google Analytics. W ten sposób będziesz mógł śledzić ruch, zachowania użytkowników czy źródła zamówień. System płatności online jest równie ważny. Umożliwi Ci to prostą obsługę płatności za zamówienia.

Znasz już zalety sklepu WWW z obuwiem czy odzieżą oraz etapy jego zakładania. Zastanawiasz się nad przeniesieniem biznesu w branży mody do Internetu? Nie zwlekaj, tylko działaj!