Sprzęt AGD lub elektronika to Twoja działka? Chcesz promować swoje usługi w Internecie? Oto 5 sposobów, jak wzmocnić lub poprawić wizerunek firmy w sieci. Czy strona internetowa wystarczy? Czym jest content marketing? Na czym polega linkowanie zewnętrzne, a na czym wewnętrzne? Poniżej znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania, co pomoże Ci w promocji firmy w Internecie!
1. Promocja firmy w Internecie – firmowa strona internetowa
Promocja firmy w Internecie szczególnie w zakresie elektroniki i artykułów AGD wymaga posiadania firmowej strony. Składają się na nią takie aspekty jak:
przyciski CTA,
CMS – system zarządzania treścią, a więc oprogramowanie umożliwiające własnoręczną edycję treści serwisu,
grafika,
mapa strony – architektura informacji. Wyznacz wszelkie informacje i elementy potrzebne do przedstawienia Twojej oferty, a więc sprzętu AGD i elektroniki,
szybkość ładowania strony WWW – przyjmuje się, że witryna nie może się ładować dłużej niż 3 sekundy.
2. Content marketing – marketing treści
Promocja firmy w sieci to między innymi tworzenie atrakcyjnych treści o produktach AGD i elektronice, a więc content marketing. Opiera się na tworzeniu ciekawych treści na firmowym blogu. Zaoszczędź czas i zleć publikację copywriterom. Do zalet działań content marketingowych zaliczają się:
przyciąganie uwagi,
dostarczanie wartościowych treści,
budowa wizerunku eksperta w branży AGD i elektroniki,
zdobywanie zaufania klientów,
budowa świadomości marki.
Content marketing przeprowadzany jest w różnej postaci. Może przybierać formę poradników, raportów, webinariów, filmów wideo, podcastów, infografik, e-booków czy specjalistycznych artykułów.
3. Prawidłowe linkowanie a promocja firmy
Wizerunek w sieci można poprawić lub zbudować dzięki linkom. Dotyczy to zarówno wewnętrznych, a więc do innych podstron jednej strony WWW, jak i zewnętrznych, które kierują na inne witryny. W przypadku linków wewnętrznych oprócz wpływu na pozycjonowanie oddziałują na użytkowników – zatrzymują się oni dłużej na danym serwisie. Linkowanie zewnętrzne za to powinno się pojawiać w trakcie oparcia się na informacjach, które są zawarte na witrynach. Dotyczy to badań, analiz, wyników, jak również komentarzy.
4. Jak promować firmę z AGD i elektroniką? Media społecznościowe
Nie wiesz, jak promować firmę z elektroniką i AGD? 87% polskiego społeczeństwa, jak wskazuje DataReportal, używa Social Mediów. Dlatego warto pomyśleć o firmowym koncie na mediach społecznościowych, aby dotrzeć do internautów. Dobrze jest wcześniej sprawdzić, z jakich portali społecznościowych korzystają Twoi potencjalni klienci. Są to:
Facebook – dzięki tej platformie będziesz mógł promować swoje produkty AGD i elektronikę i docierać do nowych klientów. Warto sprawdzić różne aplikacje, jakie oferuje,
Instagram – korzysta z niego 59,6% internautów w Polsce. Możliwe jest wrzucanie atrakcyjnych zdjęć Twoich produktów AGD czy elektroniki,
TikTok – korzysta z niego 34,1% użytkowników sieci,
Twitter – stosuje go 26,2% użytkowników Internetu w Polsce,
LinkedIn – używa go 16,8% polskich internautów.
Oprócz tego do wyboru masz YouTube, Pinterest czy Snapchat.
5. Optymalizacja techniczna strony WWW – SEO
Poza optymalizacją treści i linków SEO obejmuje także działania dotyczące części technicznej serwisu. W tym celu przeprowadza się następujące działania:
optymalizację adresów URL,
unikalne metadane – title i description,
adresy kanoniczne i przekierowania,
szybki czas ładowania witryny,
łatwa nawigacja,
wprowadzenie mapy strony,
wdrożenie pliku robots.txt,
optymalizacja konwersji i UX (User Experience).
W dodatku nie dopuszcza się do duplikacji treści. Strona internetowa powinna być responsywna. Szczególnie że, jak podaje Gemius w raporcie, ze smartfonów korzysta aż 75% polskich internautów. Nie można również zapomnieć o instalacji certyfikatu SSL.
Jeśli zależy Ci na zmianie wizerunku w sieci Twojej firmy oferującej sprzęt AGD czy elektronikę, koniecznie zastosuj powyższe sposoby. Zacznij od firmowej strony WWW i skończ na optymalizacji witryny.